פעילות גופנית לילדים

פעילות גופנית לילדים

פעילות גופנית הינה הנאה צרופה עבור ילדים. היא תורמת רבות בלמידה ובמשחק וחשובה להתפתחות תקינה של הילד. פעילות גופנית יכולה להתרחש בכל דרך כאשר הילד אקטיבי כמו טיפוס, ריקוד, או קפיצות. ילדים יכולים ליהנות מפעילויות ספורט מאורגנות כמו חוגים, מגרשי משחקים או משחקים אגרסיביים. מחקרים ממליצים לילדים לבצע פעילות אירובית כשעה ביום ומומלץ לבצע דחיסה לעצם כעשר דקות ליום. אין המלצה ספציפית על סוג הפעילות הגופנית. חשוב שהפעילות תהייה אפקטיבית ומותאמת לאותו ילד. כמו-כן, חשוב שהיא תענה על הקריטריונים של פעילות גופנית רציפה המשלבת בתוכה אימונים של משיכה ודחיסה למען התפתחות העצם.

כאמור, פעילות גופנית משתנה בין מורה למורה ובאופי הפעילות. לדוגמה: אומנות לחימה שונה בין אחת לשנייה הן באופי הלימוד והן בסוג הלחימה. פעילות גופנית שונה בהרכב הקבוצה. יש המעדיפים לבצע פעילות גופנית כספורט יחידני כמו ריצה ויש כאלה, אשר מעדיפים ספורט קבוצתי כמו כדורגל. כדי לבחור לילד את הפעילות הרצויה מומלץ להתאים אותה לאופיו. כך גדל הסיכוי שהוא ייהנה, יתמיד ויגיע להישגים אישיים גבוהים.

מדוע פעילות גופנית יומיומית חשובה לילדים?

פעילות גופנית חשובה לבריאות הילד, היא תורמת לילד בכמה מישורים. היא מסייעת לחיזוק העצמות והשרירים, לקורדניציה, ליציבות ולגמישות. היא חיונית לצורך תפקוד תקין של מערכות הגוף -ריאות, לב, עורקים וורידים. פעילות גופנית מסייעת להפחית את הסיכון להתפתחות של מחלות עתידיות כגון: השמנה, סכרת ולחץ דם. כמו-כן, יש לה השפעה חיובית על בריאותו הנפשית של הילד. ילדים, אשר פעילים ספורטיבית מגלים הערכה עצמית גבוהה יותר. הם שמחים ורגועים יותר ובעלי מחויבות וריכוז גבוהים יותר.

איך להתחיל?

עודדו את ילדכם לבצע פעילות גופנית סדירה. פעילות גופנית יכולה להתרחש במסגרות של חוגים כגון: כדורסל או כדורגל. היא יכולה להתרחש בפעולות יומיומיות שהילד מבצע בשגרה. כך למשל, הליכה ברגל ליעדים שונים, עלייה במדרגות או משחקי כדור בפארק. חשוב שהילד יבחר את סוג הפעילות הגופנית המועדפת עליו על-מנת שיתמיד בה לאורך זמן ויפיק ממנה הנאה.

ניתן להפוך את הפעילות הגופנית לחוויה משפחתית. כך למשל, הליכה משפחתית או רכיבה על אופניים בפארק הסמוך. במהלך חודשי הקיץ ניתן לשלב פעילות גופנית כדוגמת: שחייה או כדור-עף מים. ניתן לטפח תחביב ספורטיבי משותף עם הילדים. התחביב הספורטיבי המשותף תורם גם לבריאות הילד וההורה וגם מחזק את הקשר בין ההורה לילד. לא אחת אנחנו רואים במועדון הורים שנרשמו בעקבות ילדיהם. הילדים והוריהם לומדים, לעיתים, ביחד לפני מבחני חגורות. בני נוער בוחרים, לעיתים, להתאמן בקבוצה של הוריהם בכדי לחזק את הקשר ביניהם.

פעילות גופנית לילדים
אימון TRX לבני נוער

לסיכום,

מטרת הפעילות הגופנית היא להניע ולהפעיל את איברי הגוף. יש לזכור שבעידן המודרני ילדים מבלים שעות ארוכות מול מסכים. ילדים אלו אינם מקפידים לבצע פעילות גופנית סדירה וכתוצאה מכך שיעור ההשמנה הולך ועולה. דבר זה עלול להשפיע על עתידם הבריאותי והגופני ולפגוע ביכולתם להגיע להישגים גבוהים בעולם הספורט. כדי לבחור את הפעילות הגופנית הרצויה עבור ילדכם צריכים להתאים אותה לאישיות הילד. כמו-כן, הפעילות צריכה להתקיים ברצף ללא הפסקות ארוכות ולשלב משיכה ודחיסה. במועדון שלנו פועלות מספר קבוצות אימון המיועדות לילדים. אם אתם מעוניינים לרשום את ילדכם לשיעור ניסיון אנא צרו עמנו קשר.

שתפ/י את הפוסט

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן